De mogelijkheden van CRM voor de bouwsector
De mogelijkheden van CRM voor de bouwsector

Je stelt met een goed CRM systeem voor de bouwsector de klant centraal. Met bijvoorbeeld Admicom software combineer je alle marketinginformatie en verkoopinformatie binnen één systeem. De e-mails en documenten zijn te koppelen en het is mogelijk om aantekeningen uit vergaderingen en telefoongesprekken in te voeren. Deze details gaan niet meer verloren en daardoor ben je altijd op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen. Dit gaat van aanvraag van offertes tot de verkoop. Weten wat de mogelijkheden van het inzetten van CRM voor jouw bedrijf zijn? Informeer eens bij Businessbase. Al jaren zijn zij gespecialiseerd in het toepassen van CRM systemen.
Het personeelsbeheer binnen een alles in één software
Bij een CRM systeem personeelsbeheer leg je naast contactgegevens, bankgegevens en adressen ook aspecten vast zoals verkooptarieven, salarissen en opleidingen van je medewerkers. Het is mogelijk om voor diverse werkzaamheden aparte verkooptarieven in te voeren zodat je altijd werkt met de correcte uurtarieven in bijvoorbeeld de facturatie of calculatie. Maar met personeelsbeheer houd je ook zaken bij zoals beschikbaarheid van je personeel, de werktijden en de verlofdagen. Je kunt al deze informatie en gegevens vervolgens gebruiken bij de planning van je klussen en projecten. Dat is het voordeel van personeelsbeheer bij een goed CRM systeem.
Het relatiebeheer bij een CRM systeem voor de bouwsector
Naast het personeelsbeheer heb je bij het CRM systeem ook de relatiebeheer. Je legt in het relatiebeheer gegevens vast van bijvoorbeeld leveranciers en klanten. Je beheert heel makkelijk alle bankrekeningnummers, contactgegevens, adressen, en contactpersonen. Het is mogelijk om per klant te werken met aspecten zoals prijsafspraken, kortingen, kredietbeperking, krediettermijn en specifieke sjablonen. Per leverancier kun je gegevens invoeren wat het verwerken van de ontvangen facturen een stuk eenvoudiger maakt. Denk hierbij aan zaken zoals veel gebruikte referenties, standaard grootboekrekening en standaard BTW percentages. Daarnaast maak je het met relatiebeheer van een CRM systeem mogelijk om WKA gegevens te bewaken en is het mogelijk om contracten vast te leggen.
De voordelen van een CRM systeem
Er zijn genoeg voordelen als je gebruik gaat maken van een CRM systeem. Zo is een belangrijk voordeel dat je alle gegevens van je bedrijf beheert in een veilig online omgeving. Daarnaast worden alle gegevens centraal beheerd zodat iedereen binnen de organisatie beschikt over dezelfde actuele informatie. Daarnaast leg je heel makkelijk afspraken vast met leveranciers en klanten.









Ontvang gratis het laatste nieuws
Altijd up-to-date blijven van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze gratis nieuwsbrief met het laatste nieuws!